Project

Goed doel op scherp zetten

Een groot wereldwijd opererend goed doel met een wervingskantoor in Nederland, dat mooie inkomsten uit donaties realiseert, merkte toch dat er behoefte aan vernieuwing was. Achterstallig onderhoud, zoals ze dat zelf noemde, belemmerde verdere groei. Analyse maakte duidelijk dat de visie en strategie voor het Nederlandse kantoor beter kon aansluiten op de internationale strategie. En ook de organisatie-inrichting was aan verbetering toe. Voor het goede doel werd een ambitieuze en scherpe meerjarenstrategie gemaakt. Uitgewerkt in strategieën voor fondsenwerving, evenementen en communicatie. Inclusief plannen om het merk te versterken en de naamsbekendheid te vergroten. Voor de herinrichting van de organisatie kwam een plan voor een plattere organisatie, een bijpassend managementmodel, teams met een scherp takenpakket, en de juiste persoon op de juiste plek.

‘Strategie gaat niet over dingen beter, maar over dingen anders doen.’

JOS BURGERS – EXPERT OP GEBIED VAN KLANTGERICHTHEID